loading...
قواعد موفقیت در بورس
ثبت نام طرح سیگنالهای حرفه ای پسام

این سبد در هر هفته برای کاربران ارایه می شود سهام های این سبد از هر لحاظ مورد بررسی و تحلیل اعضای تیم سه نفره قرار گرفته و  برای میانمدت پیشنهاد می شوند نتایج هر سبد و بازدهی ان در طول یک ماهه اعلام می شوند فرصت ثبت نام محدود است

توضیحات بیشتر

بورسی بازدید : 270 سه شنبه 04 تیر 1392 نظرات (0)
 

هر كسي نمي‌تواند معامله‌گر موفقي باشد و زندگي خود را از طريق معامله در بازار بگرداند. بيل بر اساس پژوهش‌هاي صورت گرفته سه عامل را در موفقيت در معاملات مشخص كرده بود. اما پيش از آنكه به اين سه عامل بپردازم، اجازه دهيد با يكديگر به سوالات يك امتحان كوچك پاسخ دهيم.
1.آيا زياد نگران مي‌شويد؟
2.آيا در شرايط دشوار آرام مي‌مانيد؟
3.آيا به طور كلي زياد به ديگران اعتماد مي‌كنيد؟
4.شما به طور معمول با حداكثر سرعت مجاز رانندگي مي‌كنيد يا كمتر از آن؟
5.آيا يك كمال گرا هستيد؟
6.آيا پيش از آنكه پروژه جديدي را آغاز كنيد، بايد پروژه قبلي را به پايان رسانيده باشيد؟
7.آيا دوست داريد پروژه‌ها را تمام كنيد؟
8.آيا ميزان هوش شما از متوسط بالاتر است؟
9.آيا رياضي شما خوب است و به طور كلي در حل مساله قوي هستيد؟
10.آيا هنگامي كه رانندگي مي‌كنيد و چراغ سبز مي‌شود گاز مي‌دهيد تا از ماشين كناري خود تندتر برويد؟
براي هر پاسخ «بله» به خود يك امتياز بدهيد. البته به جز سوال‌هاي 1 و 10 كه پاسخ آنها بايد «خير» باشد. هر چه كه نمره شما بيشتر باشد، احتمال اين كه معامله‌گر موفقي شويد بيشتر خواهد بود.
ويژگي‌هاي زير از خصوصياتي است كه معامله‌گران موفق از آنها برخوردار هستند:
1.ثبات وضعيت عاطفي/ احساسي
ثبات عاطفي به معناي كنترل خود تحت شرايط فشار است. معامله‌گر موفق بايد تحت شرايط دشوار بتواند آرامش خود را حفظ نمايد. معامله‌گراني كه نمره بالايي از ثبات احساسي كسب مي‌كنند، سطح نگراني پاييني دارند، آرام مي‌مانند، راحت هستند و سطح شك و ترديد آنها نيز پايين است. آنها معمولا به افراد و شرايط اعتماد مي‌كنند، مسووليت معاملات خود را به عهده مي‌گيرند و زيان‌ها را به گردن گردانندگان بازار نمي‌اندازند. البته معامله‌گران موفق براي انجام تمام كارهاي خود دلايل خوب و كافي دارند.
2.نظم و انظباط
معامله‌گران موفق كساني هستند كه مي‌توانند از قوانين پيروي كنند. آنها افرادي هستند كه هنگام رانندگي حد سرعت مجاز را رعايت مي‌كنند. آنها كمال گرا هستند و به كار خود افتخار مي‌كنند. همچنين دوست دارند كاري را از ابتدا تا پايان انجام دهند و از انجام و تكميل آنها لذت مي‌برند. خلباناني كه عادت دارند چك ليست‌ها را مرتبا ببينند، مي‌توانند معامله‌گران موفقي شوند. شخصي كه به سادگي با محرك‌هاي عاطفي بيروني برانگيخته مي‌شود، از نظم كافي برخوردار نيست، هرگز نمي‌تواند معامله‌گر موفقي شود.
3.هوش
بيل مي‌گويد معامله‌گران موفق به طور معمول باهوش هستند. نيازي نيست كه آي كيوي انيشتين را داشته باشند، اما از حد متوسط باهوش تر هستند. توانايي آنها در حل مساله قوي است و با اعداد و ارقام خوب كار مي‌كنند. آنها مي‌فهمند و مي‌دانند كه معامله با احتمالات همراه است و هر معامله لزوما همان طور كه پيش بيني مي‌شود پيش نخواهد رفت.
شش توصيه براي موفقيت در معاملات
1.تمام زيان‌هاي احتمالي را پيش از وارد شدن به صحنه نبرد بپذيريد. اين موضوع اعتماد به نفس لازم را براي شجاعانه معامله كردن به شما خواهد داد. كسي كه مي‌داند شكست جزئي از هر نبرد است، تمام نيروي خود را فارغ از نتيجه آن به كار خواهد بست.
2.خود را از نظر ذهن و جسم و روح متمركز و يكسان كنيد. انجام تمرينات تنفس عميق مي‌تواند اعصاب شما را آرام نمايد و اجازه ندهد ترس و هيجان بر شما فائق آيند.
3.به مهارت‌ها و درك دروني(حسي) خود اعتماد نماييد. متخصصان مي‌گويند، در معاملات نه تنها بايد به ابزارهايي كه در اختيار داريد اعتماد كنيد، بلكه بايد به حس دروني خود تكيه كنيد. به هر حال تغييرات لازم را در سيستم خود ايجاد كنيد تا مطمئن شويد، سيستم و ابزاري كه از آن استفاده مي‌كنيد، كارايي لازم را دارند. اگر يك صداي دروني در وجود شما نيست، بايد آن قدر به معاملات مجازي بپردازيد تا از آن صداي دروني حسي برخوردار شويد.
4.موفقيت را به روشني و وضوح تصور كنيد. اين موضوعي است كه در بسياري از متون روانشناسي توصيه اي اكيد به شمار مي‌رود. به بيان ديگر، مي‌توانيد مثبت بينديشيد. نتايج مثبت را براي خود تصور كنيد و از اين راه است كه آنها را محقق خواهيد ساخت. بله، ممكن است سه سال طول بكشد تا به اين مرحله برسيد، اما اميد و تلاش خود را از دست ندهيد.
5.براي غلبه بر ترس فقط در زمان حال زندگي كنيد. متخصصان مي‌گويند ترس منجر به تحليل افراطي مي‌شود. تجديد افكار و تصميم‌ها سيستم موجود را نابود مي‌كند. بر روي معاملات همان طور كه پيش مي‌روند تمركز كنيد،
نه اين كه به نتايجي كه ممكن است اتفاق بيفتد. هرگز نمي‌توانيد آنچه كه اتفاق مي‌افتد را كنترل كنيد، اما مي‌توانيد تلاش كنيد آنچه اتفاق مي‌افتد را به خوبي مديريت كنيد.
6.هنگامي كه كاري را آغاز كرده اي، هرگز آن را متوقف نكن. معامله‌گران موفق تمام كارها و پروژه‌هاي خود را تمام مي‌كنند. اگر فكر مي‌كنيد اعتماد به نفس لازم براي انجام يك معامله را داريد، پس تا آخر بازي با آن بمانيد. براي معامله خود برنامه‌ريزي نماييد و بر اساس آن معامله نماييد. اگر در همان ابتدا، ترديد داريد، اصلا معامله نكنيد. بدانيد كه اين معامله موفقيتي بزرگ برايتان خواهد بود و سپس پيش برويد.
منبع: www.bourse24.ir

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • درخواست نرم افزار برای تست

    نرم افزار های تشخیص  سهام های سودده و نرم افزار پیش بینی قیمت را از این طریق می توانید درخواست نمایید


    از طریق صفحه تماس با ما سایت پسام



    آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 37
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 921
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 64
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 361
  • بازدید ماه : 964
  • بازدید سال : 21,021
  • بازدید کلی : 246,351